شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۵۱:۴۷

با همکاری ایران و ژاپن:
تدوین طرح جامع حفاظت از مناطق ساحلی هرمزگان آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: تدوین طرح جامع حفاظت ازمحیط زیست و مدیریت مناطق ساحلی جنوب ایران با مشارکت سازمان همکاری‌‌‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در بندرعباس آغاز شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، این پروژه با هدف حفاظت از محیط زیست هرمزگان و توسعه پایدار استان و استفاده از دانش و تجربه‌‌‌های این پروژه برای سایر استان‌‌‌ها به مدت سه سال در مناطق ساحلی و جزایر فراساحلی مانند لاوان و شیدور اجرا ‌‌‌می‌شود. رویکردهای این برنامه مشتمل بر مدیریت مبتنی بر اکوسیستم، مشارکت ذینفعان ، مدیریت تطبیقی ، تمرکز حفاظت و مدیریت بر روی مناطق اداری اکوسیستم‌‌‌های مهم است. سازمان حفاظت محیط زیست ایران و سازمان همکاری‌‌‌های بین المللی ژاپن (جایکاه) بر روی طرحی توافق کرده اند که تمرکز اول آن بر روی هرمزگان است.
به همین دلیل نشست ایجاد ساختار پروژه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار هرمزگان، مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نمایندگان سازمان همکاری‌‌‌های بین المللی ژاپن (جایکاه)، مسئولان نهادهای اجرایی، مراکز علمی و دانشگاهی استان برگزار شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان روز شنبه در نشست تدوین طرح جامع مدیریت و حفاظت ازمحیط زیست سواحل جنوبی کشور در بندرعباس اظهار داشت: پیشرفت و توسعه برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی امری لازم و ضرروی است که باید با اجرای این گونه طرح‌‌‌ها میزان آثار نامطلوب را به کمترین میزان کاهش داد. علی رئوفی ابراز داشت: اجرای چنین برنامه‌‌‌هایی از چالش‌‌‌های محیط زیستی در آینده برای منطقه و جوامع پیرامونی آن جلوگیری ‌‌‌می‌کند.
مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌‌‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست اظهار داشت: هرمزگان با 2 هزار و 200 کیلومتر ساحل اولین استان در عرصه ساحلی و تنوع زیست محیطی دریایی کشور محسوب ‌‌‌می‌شود و به همین دلیل این به عنوان پایلوت انتخاب شده است. شهرام فداکار ادامه داد: تلاش‌‌‌ها برای اجرای این برنامه از سال 80 آغاز شده و قرارداد همکاری مشترک بین محیط زیست ایران و سازمان همکاری‌‌‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در سال 95 به امضا رسیده و از 29مهر 96 فعالیت اجرایی آن آغاز ‌‌‌می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به برنامه توسعه سواحل مکران و دریا محور بودن برنامه‌‌‌های توسعه ای، ایجاد توازن در این برنامه‌‌‌ها اهمیت دارد. وی اضافه کرد: کاستی‌‌‌هایی در طرح‌‌‌ها و مطالعه‌‌‌های قبلی وجود داشت که این پروژه آنها را پوشش ‌‌‌می‌دهد و از نتایج آن برای سواحل سایر استان‌‌‌های کشور استفاده ‌‌‌می‌شود.
معاون نماینده ارشد سازمان همکاری‌‌‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در ایران هم در آیین آغاز اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت ازمحیط زیست سواحل جنوبی کشور اظهار داشت: این گونه برنامه‌‌‌ها به توسعه روابط انسانی و ارتباطات بین کشورها و دولت‌‌‌ها کمک ‌‌‌می‌کند. هیرویوکی تاناکا افزود: حفاظت از محیط زیست طبیعی منافع زیادی دارد و باید جامعه این ایجاد کنیم که از محیط زیست حمایت کند. وی اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست ایران در این خصوص برای همکاری به جایکا مراجعه کرد و تمرکز اصلی آن فراهم کردن ساز و کاری برای حفاظت از محیط زیست مناطق جنوبی ایران است. معاون نماینده ارشد سازمان همکاری‌‌‌های بین المللی ژاپن (جایکا) خاطر نشان کرد: ضروری است تمام نهادها برای اجرای آن خود را متعهد بدانند.



  کد خبر : 4653
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :